Grand Hotel er 140 ?r

Fredag 15.august er det 140 ?r siden Julius Fritzner f?rst ?pnet d?rene til Grand Hotel. Hotellet, som nylig ble k?ret til Norges ledende, vil blant annet markere dagen i konditor Fritzners ?nd, og servere Napoleonskake p? Karl Johan. Kakefesten markerer starten p? et jubileums?r med h?y aktivitet.
Grand Hotel har alltid v?rt et hotell for festlige anledninger. Roald Amundsen feiret at han n?dde sydpolen i 1911 i Speilsalen og Nobel Fredsprisvinnere blir hyllet i samme rom hvert ?r. Mange har tilbrakt sine f?rste dager som nygifte i en av suitene og 17.mai blir markert over hele hotellet som et ?rlig h?ydepunkt. Det er alltid gjestene som st?r i sentrum for begivenhetene p? Grand, men i ?ret som kommer vil hotellet ogs? feire seg selv og 140 ?r som landets paradehotell.
Fremst?r sterkere enn noen gang
Grand Hotel lener seg ikke bare p? historien. For ? im?tekomme dagens hotellstandard, og samtidig tilfredsstille hotellgjestens behov har Grand Hotel de siste par ?rene gjennomg?tt en betydelig renovering.
? For ? forsterke Grand Hotels posisjon i et krevende hotellmarked, og samtidig tilfredsstille behovene til dagens hotellgjester er flere store oppgraderinger gjennomf?rt de siste ?rene. Hotellet fremst?r i dag som et ?rverdig og moderne hotell i verdensklasse, sier Fredrikke N?ss, administrerende direkt?r Grand Hotel.
Den siste tiden er det ogs? utviklet en rekke nye konsepter som passer hotellets egenart og som im?tekommer dagens trender og er med p? ? l?fte tilbudet og fasilitetene p? hotellet.

? Fargerikesuitene, hvor gjestene kan f? en fullstendig shoppingliste over alt som finnes i rommet, og de spesialdesignede Ladies Floor rommene er typiske eksempler p? hvordan v?re ulike romkategorier tilbyr ulike opplevelser og konsepter, sier PR- og markedsdirekt?r ved Grand Hotel, Kari Hasselknippe.

1874 netter til 1874 kroner
Jubileums?ret, som starter p? fredag vil bli et ?r med h?yt aktivitetsniv? og synlighet fra hotellets side. Det f?rste gjestene kan benytte seg av er et eget jubileumstilbud der to personer kan overnatte i et helt nyoppusset Superior dobbeltrom for kun 1874 kroner. Tilbudet gjelder kun 1874 utvalgte netter fra n? og ut april 2015, og m? bookes via Grands nettside. Prisen og antall utvalgte netter er naturligvis ikke tilfeldig valgt, ettersom det gjenspeiler ?pnings?ret 1874.
? Vi kaller det jubileums?ret, og kakefesten er bare en liten smakebit av alt som vil skje i l?pet av jubileums?ret. Gjennom ?ret vil vi presentere flere nye konsepter og aktiviteter. Grand Hotel er en institusjon i Oslo, og vi ?nsker ? gi noe tilbake til gjestene og byen, avslutter Hasselknippe.
Som en markering av jubileet har hotellet ogs? tatt i bruk en historisk heis som til n? kun har v?rt benyttet av personalet. Heisen inviterer gjestene til ? oppleve en reise gjennom 140 ?rs historie, p? vei til rommet sitt. I denne f?r gjestene et blikk inn i noen av de legendariske menneskene som har satt sitt preg p? Grand gjennom tidene.
Scandic Hotels ved administrerende direkt?r Svein Arild Steen-Mevold gratulerer jubilanten.
? Vi i Scandic Hotels er sv?rt stolte over ? ha ?rverdige Grand Hotel i v?r portef?lje og vi ?nsker Grand Hotel til lykke med dagen.

Kontaktpersoner:
Fredrikke N?ss, Administrerende direkt?r Grand Hotel, tlf. 913 72 525
Kari Hasselknippe, PR- og markedsdirekt?r Grand Hotel, tlf. 915 14 673
Tine Birkeland, Director of Marketing, Communication and PR i Scandic Hotels Norge,
tlf. +47 922 11 936

Scandic is the definite market leader in Nordic hospitality with an unbeatable network of almost 230 hotels run by 13,500 enthusiastic team members! We are the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014) and enjoy a following of more than 1.3 million members in Scandic Friends!

Authors
Top