Hjelp til straumrekninga

Redningsselskapet (NSSR) g?r inn i 2011 med frisk satsing p? kommunikasjon og informasjonsarbeid.
– Presse og informasjonsarbeid er viktig for ? f? frem det brede arbeidet vi gj?r for ? bedre sj?sikkerheten i Norge, b?de gjennom ulykkesforebyggende arbeid og gjennom de i gjennomsnitt 10 aksjonene v?re redningssk?yter deltar i hver dag, forklarer kommunikasjonssjef i Redningsselskapet, Ernst Larsen.
Den humanit?re foreningen tilkommer i en stadig ?kende kundeportef?lje til Mediapilot.
– Redningsselskapet er en veldig spennende samarbeidspartner, og vi er meget stolte over at de har valgt oss til dette arbeidet. Arbeidet de utf?rer er utrolig viktig, og det ? kunne bidra p? kommunikasjonssiden er noe vi virkelig ser frem til, forteller Martin Wettergren, daglig leder i Mediapilot.
I tillegg til rene analyser av Redningsselskapets mediebilde vil Mediapilot ogs? bidra til ? fremme viktigheten av kommunikasjonsarbeidet internt i Redningsselskapet.
– I l?pet av de siste ?rene har det blitt viktigere ? synliggj?re kommunikasjonsarbeidet som gj?res innad i en organisasjon eller bedrift, noe Redningsselskapet n? ogs? velger ? gj?re, fortsetter Wettergren.
Ernst Larsen i Redningsselskapet er enig med Wettergren.
– All annen virksomhet i v?r organisasjon blir m?lt p? “Return of investement” s? vi som driver med kommunikasjon m? v?re forberedt p? ? bevise at ressursene vi forvalter benyttes p? en god m?te. Grunnen til at vi valgte Mediapilot som partner ligger i at produktet er riktig skalert for v?rt behov, samt at medarbeiderne i Mediapilot har vist stor fleksibilitet og profesjonalitet, sier Larsen.
– I Norge ser vi en ?kende trend i viktigheten av ? m?le arbeidet som gj?res i kommunikasjonsavdelingene, og ikke bare m?le fremgangen innen HR-, markeds- og finansavdelingene. B?de for Redningsselskapet og mange andre organisasjoner/bedrifter er kommunikasjon viktig, og at Redningselskapet n? ser nytten av ? m?le fremgang ogs? p? dette feltet er med p? ? bekrefte den trenden avslutter Wettergren.
Mediapilot er Nordens eneste frittst?ende medieanalyseselskap. Gjennom ? analysere kundens mediebilde p? redaksjonelle og sosiale medier kan virksomheten p?virkes, og l?nnsomheten forbedres. Selskapet har sitt hovedkontor i Stockholm, men har og kontor i Oslo. Totalt teller MediaPilot over 30 ansatte, hvorav fem i Norge.

Authors

Related posts

Top